На лінії вогню

 | 11.49

Одним із найбільш болючих питань для операторів телекомунікацій є доступ до ТМЗК. Відповідно до Закону України «Про телекомунікації» та Правил взаємоз’єднання телекомунікаційних мереж загального користування, затверджених рішенням НКРЗ від 08.12.2005 р. (№ 155 зі змінами та доповненнями, затвердженими рішенням НКРЗ від 26.07.2007 р. за № 857), розгляд та затвердження пропозицій про взаємоз’єднання телекомунікаційних мереж монопольного (домінуючого) оператора за заявленим та/або незаявленим взаємоз’єднанням, що публікуються у каталозі пропозицій, покладено на НКРЗ. Торік було внесено зміни до Правил, у яких визначався механізм залучення коштів операторів телекомунікацій для створення точок взаємоз’єднання у разі відсутності технічної можливості для цього.
Проте, на думку операторів, це не вирішило ситуацію: навіть при сплаті Укртелекому за доступ до мережі їм не гарантують отримання такої можливості в конкретні строки. На цьому наголосили оператори телекомунікацій під час зборів асоціації «ТЕЛАС» (початок див. «ДК-Зв’язок» № 8, 10). За словами Олександра Кульчицького, керівника секції міжнародного та міжміського телефонного зв’язку асоціації «ТЕЛАС» (компанія «Укомлайн»), уряд проводить стосовно Укртелекому політику протекціонізму, що не вирішує проблеми існування черг на встановлення телефону (фіксованого зв’язку) та універсальні послуги.
У пошуках доступу
Проблема неможливості реалізації доступу операторів телекомунікацій до мережі Укртелекому досі не втратила своєї актуальності. Так, спірні питання найчастіше виникають тоді, коли Укртелеком не задовольняє попит операторів на отримання точок взаємоз’єднання. Також національний оператор досі відмовляється встановити або збільшити пропускну здатність взаємоз’єднання з мережами інших операторів, мотивуючи це відсутністю відповідних технічних можливостей. Крім того, оператори вказують на непрозорість його планів щодо створення точок приєднання до своєї мережі і встановлення черги.
З іншого боку, оператори визначають існування штучного дефіциту точок взаємоз’єднання для відкриття нового номерного ресурсу. За даними О. Кульчицького, це пов’язано з економічною недоцільністю взаємопідключення при перемаршрутизації трафіку. На думку операторів, потрібно вирішити цю проблему і розробити можливі варіанти розриву односторонніх взаємопідключень через економічну недоцільність. Голова ради асоціації «ТЕЛАС» Юрій Соловйов запропонував розглянути питання розробки механізму компенсації коштів у разі, якщо оператор сплатив за точку доступу до мережі Укртелекому, але знайшов альтернативний, економічно більш вигідний маршрут. О. Кульчицький вважає за доцільне розробити механізм заміни точок поля: «Процедуру купівлі точок взаємоз’єднання чітко прописано у відповідному документі, а процедури їх можливої заміни немає». Також законодавчо не врегульоване питання оренди в Укртелекому «останньої милі».
О. Кульчицький навів приклад європейського законодавства, у якому чітко прописана неможливість відмови одного оператора іншому, якщо абонент хоче отримати «останню милю» від нього (конкретного оператора). Варто відзначити безпрецедентний випадок на вітчизняному ринку зв’язку – конфлікт між мобільними операторами «УМС» та «Голден Телеком»: перший в односторонньому випадку відключив доступ абонентів «Голден Телекому» від власної мережі.
За таких умов постає питання розробки нових Правил маршрутизації телефонного трафіку на ТМЗК, нових моделей взаєморозрахунків (див. «ДК-Зв’язок» № 10).
У свою чергу, щоб поліпшити ситуацію, НКРЗ у 2007 році прийняла рішення виділити коди вибору альтернативного міжнародного та міжміського маршруту для компаній «Голден Телеком», «Дейта Експрес», «Атлантіс Телеком». Проте, за словами Кирила Козлова (компанія «Голден Телеком»), існують проблеми з реалізацією цих кодів.
Особливо гостро оператори відчувають неефективність регуляторної політики НКРЗ при використанні обмеженого ресурсу. На їхню думку, ситуація ускладнюється тим, що «де-факто» на ринку існує два регулятори – НКРЗ та Укртелеком.
Оператори піднімали одне зі спірних питань – можливість використання нумерації іншого оператора. Як вважає О. Кульчицький, причини заборони чужої нумерації не однозначні і не зрозуміло, чому одному оператору не можна використовувати нумерацію іншого, якщо для цього є достатній (за даними НКРЗ) ресурс. «У разі відсутності економічних відносин між операторами при використанні чужої нумерації не доцільно переходити до розгляду питання стосовно портативності номера», – зауважив він.
Інший учасник дискусії, керівник секції мобільного зв’язку асоціації «ТЕЛАС» Олександр Медяновський (компанія «Київстар»), підняв проблему доступу до номерів екстрених служб. Зокрема, він навів ситуацію, яка склалась у Сімферополі, де абонентів оператора «Київстар» було відключено від вузла спецслужб. При цьому, за його словами, вирішити цю ситуацію не змогли ні регулятор, ні Держзв’язку, до яких офіційно звертались представники оператора.
Формування регуляторних принципів
Отже, на сьогодні між операторами існує чимало економічних проблем, на вирішення яких НКРЗ не може кардинально впливати. На думку більшості присутніх на зборах «ТЕЛАС», це є приводом для обговорення та розробки змін до галузевого законодавства. Загалом, оператори телекомунікацій висловлювались за необхідність обмежити монополію на ринку за рахунок випереджального регулювання.
Аналіз вітчизняного законодавства – законів України «Про телекомунікації», «Про радіочастотний ресурс України», «Про телебачення та радіомовлення», – вказує на потребу його перегляду. Зокрема, необхідно передчачити впровадження нових видів послуг, спільних для мобільного і фіксованого зв’язку, та персоналізованих послуг із поступовим переходом до послуг персонального номера. При цьому, у процесі їх надання, слід враховувати умови багатооператорської діяльності, забезпечити доступ користувачів до альтернативних мереж і постачальників послуг тощо.
Для детальнішого аналізу проблемних питань та шляхів їх вирішення представники «ТЕЛАС» направили офіційне звернення до міністра транспорту та зв’язку Йосипа Вінського із низкою пропозицій. Зокрема, у поточному році забезпечити створення робочих груп з питань уточнення Національного плану нумерації, терміново ухвалити рішення щодо порядку доступу до служб екстреного виклику, довідкових служб, розробити нормативні документи щодо порядку організації інформаційно-довідкових служб і технічних вимог до телекомунікаційної мережі загального користування, а також нормативні документи, на які спиратимуться ці вимоги, та надати їм рекомендаційний характер.
Крім того, представники «ТЕЛАС» направили звернення до голови НКРЗ Володимира Звєрєва, в якому наголошувалось на необхідності дослідження потоків трафіку та дотримання правил його маршрутизації, розробки рекомендацій щодо оптимізації взаємодії мереж.
У листі також йшлося про потребу створення при комісії робочої групи з питань переходу на нову нумерацію та прискорення цієї роботи, створення постійно діючої групи з питань використання номерного ресурсу та введення порядку його отримання через «єдине вікно».
До речі
За попередніми даними, у 2007 році оператори телекомунікацій для взаємоз’єднання мереж створили 571 точку взаємоз’єднання. Кількість точок взаємоз’єднання мереж операторів телекомунікацій з мережею Укртелекому становила 409, з них 344 було створено відповідно до опублікованих у каталозі пропозицій, решта – за рахунок незаявленого взаємоз’єднання. Торік без участі мереж національного оператора було створено 162 точки взаємоз’єднання між телекомунікаційними мережами різних операторів, що свідчить про зростання конкуренції на ринку доступу до мереж. Загалом на місцевому рівні було організовано 421 точку взаємоз’єднання, 79 з них – на міжміському/міжнародному рівні та 71 – на рухомому (мобільному).

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *