Обличчям до абонента

 | 12.50

Компанії «Астеліт», яка надає телекомунікаційні послуги під брендом lіfe:), за три с половиною роки вдалось охопити третину ринку стільникового зв’язку України (18 %). Агресивна маркетингова стратегія дозволила їй набрати понад 10 млн абонентів і залишатись лідером із залучення нових абонентів. Наразі, за оцінками видання «ТОП-100», вартість бренда lіfe:) становить $381 млн.

У цьому є і значна заслуга головного виконавчого директора «Астеліт» Тансу Єена. Цього року його внесок у розбудову компанії відзначили і міжнародні експерти: за версією світової премії в області бізнесу – Stevіe Awards Т. Єена визнано кращим топ-менеджером Європи. Уперше цю престижну нагороду отримав топ-менеджер з України. Він розповів нам про здобутки та поділився подальшими планами компанії.

 

Якою є основна стратегічна мета вашої компанії?

Тансу Єен: Сьогодні на висококонкурентних ринках, де всі оператори пропонують більш-менш однакові послуги, основний акцент зміщується у бік клієнта. За нових умов значну роль відіграють ставлення компанії до абонента та якість обслуговування. Саме тому при розробці нових продуктів ми намагаємось відшукати індивідуальний підхід до задоволення потреб кожного клієнта.

З іншого боку – і я у цьому особисто переконаний – лише високопрофесійні, добре навчені працівники можуть забезпечити кращий сервіс для наших клієнтів. Сьогодні в компанії дуже низька плинність кадрів. Ми намагаємося зберегти таке становище і бути серед кращих роботодавців країни – викликати в співробітників усмішки при думці про свою компанію й команду.

 

Висока конкуренція на ринку змушує гравців впроваджувати нові підходи для того, щоб бути успішними. Які інструменти використає lіfe:) для збільшення прибутковості?

Т. Є.: В арсеналі компанії є великий комплекс стратегій і підходів для підвищення прибутковості. Один з них – розробка програм лояльності для утримування прибуткових абонентів. До речі, найближчим часом запрацює нова програма лояльності для корпоративного сегмента.

Інший підхід – покращення якості роботи нашої служби з обслуговування абонентів. Із цією метою ми нещодавно впровадили довгострокову глобальну ініціативу – «Керування досвідом клієнтів» (Customer experіence management, CEM), яку широко використовують провідні світові оператори. Її ідея полягає у тому, що група CEM-менеджерів вивчає всі внутрішні процеси компанії для визначення у власній системі «білих плям», які заважають нам надавати послуги на найвищому рівні. Їхнє завдання – знайти такі недоліки й усунути їх.

Також ми постійно працюємо над збільшенням показника ARPU: проводимо кампанії і впроваджуємо послуги, які стимулюють активність наших абонентів всередині мережі. Це дуже важливо, оскільки при наявності великої «родини» користувачів lіfe:) збільшується кількість дзвінків у нашу мережу від абонентів інших мереж, що позитивно впливає на рентабельність компанії. Крім того, особливу увагу приділяємо впровадженню додаткових VAS-послуг, які є досить прибутковою частиною нашого бізнесу.

Загалом, впродовж 3–4 років плануємо вийти на точку рентабельності.

 

Відомо, що найвищий ARPU мають бізнес-абоненти. Розкажіть, які послуги ви їм пропонуєте і які з них мають найбільший попит?

Т. Є.: Сьогодні будь-яка компанія повинна бути надзвичайно мобільною, оперативно реагувати на запити часу і приймати рішення швидше, ніж це роблять конкуренти. Тому нашим корпоративним абонентам необхідні телекомунікаційні послуги, які допоможуть їм оптимізувати бізнес-процеси й підвищити ефективність, а в результаті – бути конкурентоспроможними. Ця потреба є основною метою і девізом бренда BUSІNESS lіfe, під яким надаються послуги корпоративним абонентам.

Абоненти BUSІNESS lіfe зацікавлені у сервісах, які дозволяють їм працювати поза офісом. Серед таких послуг я можу назвати мобільний Інтернет, мобільну бізнес-пошту, доступ до корпоративних даних, віртуальний офіс тощо. Наразі чимало українських компаній збільшують ділову активність у Мережі, включаючи просування та організацію продажів через Інтернет. Вони зацікавлені в легкому та постійному доступі до Світового павутиння в будь-який час та у будь-якому місці.

Також ми розробляємо спеціальні сервіси для малих та середніх компаній. Для цього сегмента пропонуємо сервіси, які є економічно вигідними і допомагають компаніям мінімізувати інвестиції у побудову комунікаційної інфраструктури. Так, наразі зростає популярність на послуги хостинга для компаній з невеликими IТ-бюджетами. Ще один перспективний напрямок – надання послуги моніторингу рухомих об’єктів на основі LBS-технології.

 

Відомо, що стільникові оператори, зокрема і компанія «Астеліт» зацікавлені в розвитку 3G-технології та одержанні необхідних ліцензії. Розкажіть, яку стратегію ви оберете у випадку успішного результату?

Т. Є.: Я переконаний, що для подальшого розвитку українського телекомунікаційного ринку необхідне активне поширення 3G-технологій і надання на їх базі нових послуг і сервісів. Водночас ця технологія вимагає освітянської роботи на масовому ринку. Ми готові розпочати активну маркетингову діяльність одразу після запуску 3G і вважаємо це вкрай необхідним кроком, який також є частиною нашої стратегії. Крім того, одразу ж розгорнемо покриття у найбільших містах країни із інтенсивним діловим життям.

Завдяки тому, що «Астеліт» вийшов на ринок України три з половиною роки тому, інфраструктура нашої мережі є сучаснішою, ніж у конкурентів і не вимагає багато часу для створення на її базі 3G-мережі. Таким чином ми зможемо покрити найбільші міста протягом 3–4 місяців після одержання ліцензії. Водночас, ми не очікуємо, що 3G-технології враз витиснуть 2,75G-технології. За нашими прогнозами, активний розвиток 3G в Україні відбудеться у 2011–2014 роках.

Хочеться наголосити на ще одному варіанті, потенційно можливому і цікавому для України – на переході одразу до широкого впровадження безпосередньо 3,5G-технології без проходження активної фази розвитку 3G-технології.

 

Які ви бачите перспективи розвитку WіMAX в Україні?

Т. Є.: Ми вважаємо, що такі технології, як WіMAX, і особливо мобільний WіMAX, є перспективними для України, оскільки тут немає розвинутої фіксованої інфраструктури. Більше того, ринок широкосмугового доступу в Україні тільки починає розвиватися і це також дає простір для зростання.

Впровадження перспективних технологій вимагає відповідної технічної бази. Які ваші плани стосовно розвитку мережі й що є для вас пріоритетом у цьому питанні?

Т. Є.: Розвиток мережі є дуже важливим для розвитку компанії. На даний момент загальний обсяг інвестицій становить близько $400 тис. Я не можу розголошувати інформацію щодо подальших інвестиційних планів, але можу сказати, що за повної підтримки інвесторів ми плануємо суттєві вкладення, які дозволять нам досягти необхідної динаміки в розширенні мережі.

Пріоритетом для нас є 98 % географічне покриття країни. Звичайно, ми не маємо багато часу для розширення мережі, оскільки змушені конкурувати із гравцями, які побудували її кілька років тому. Ми повинні зробити це за значно коротший проміжок часу, точніше, до середини наступного року.

 

Чи плануєте ви розробляти нові напрямки бізнесу та виходити на суміжні ринки?

Т. Є.: Наш досвід і дослідження показують, що дедалі більше абонентів хотіли б одержувати різні послуги від єдиного оператора у єдиному рахунку. Виходячи із цього ми плануємо нові напрямки бізнесу. Один з них – конвергенція фіксованого і мобільного зв’язку. Нещодавно ми зробили перший крок у цьому напрямку, запустивши ADSL-інтернет від Укртелекому та наш мобільний Інтернет в одному пакеті. І ми не зупинилися на досягнутому, а ведемо переговори з різними провайдерами фіксованого зв’язку про можливу співпрацю, тому що вважаємо цей напрямок стратегічно важливим для нас.

 

Над впровадженням яких VAS-послуг для бізнес-клієнтів ви працюєте?

Т. Є.: Ми хочемо надавати якісні послуги, які не вимагають від клієнтів значних інвестицій і допоможуть компаніям підвищити прибутковість. Йдеться про конвергентні рішення і пакетні пропозиції (приміром, підключення з унікальним продуктом – ноутбуком, EDGE-модемом, смартфоном). Торік ми почали співпрацю зі світовими IT-лідерами, такими як Mіcrosoft, Cіsco і Adobe і будемо постійно розширювати партнерство, що приведе до нових спільних проектів і напрямків бізнесу.

 

Якщо подивитися в найближче майбутнє, яким Ви бачите телекомунікаційний ринок через 3–5 років? Як зміниться ваша компанія і типовий спосіб життя тогочасної людини з погляду комунікацій?

Т. Є.: У найближчі 3–5 років на ринку відбудуться значні зміни. Буде впроваджена 3G-технологія й це викличе таку хвилю інновацій, про яку зараз ми можемо тільки мріяти. Я сподіваюся, що буде реалізована MNP-технологія (перенесення мобільного номера), і українські абоненти зможуть обирати оператора, зберігаючи свій номер і код мережі. У свою чергу, ця технологія викличе значне підвищення якості послуг операторів.

За цей час вислів «мобільний телефон» повністю зникне або буде використовуватись тільки як данина традиції – його повністю витисне поняття «мобільний пристрій». Це буде багатофункціональний помічник – комп’ютер, органайзер, мобільний телефон, фотоапарат, телевізор, персональний банк і навіть, до певної міри, банкомат тощо. Людина стане повністю мобільною, все її життя поміститься у персональному мобільному пристрої.

Наше бачення перспектив розвитку компанії – через 3–5 років стати єдиним джерелом комунікаційних послуг, що обслуговує різні, якщо не всі, комунікаційні потреби абонентів. Це означає, що ми запропонуємо користувачам різні послуги в одному пакеті: фіксований і мобільний зв’язок, телебачення, відео-конференц-зв’язок тощо. Ми плануємо надавати послуги українцям у тих країнах, де вони живуть і працюють, зробивши lіfe:) доступним у різних куточках світу.

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *