Практика успіху

 | 12.33

Традиційно «Датагруп» є одним із лідерів на вітчизняному ринку професійної передачі даних для корпоративних клієнтів. Також значних досягнень компанія домоглась у супутниковому сегменті зв’язку не тільки в Україні, але і в країнах СНД та Східної Європи. Проте найбільші останні здобутки компанії – на ринку фіксованого зв’язку та широкосмугової передачі даних для кінцевих споживачів. Таким чином сильні позиції оператора в різних сегментах ринку дозволили компанії не зменшити темпи розвитку.
За словами генерального директора «Датагруп» Олександра Данченка, наразі ще незайняті на ринку згадані ніші не є настільки прийнятними, як, наприклад, передача даних та міжнародний оптовий інтернет-трафік. Тому компанія зосереджує зусилля в сегментах, де вона є лідером та розвиває роздрібний бізнес – послуги фіксованого зв’язку, доступу до Інтернету і передача даних та телебачення для кінцевих користувачів на всій території країни.
Красномовні фінанси
Торік валовий дохід оператора (без ПДВ) становив майже 295 млн грн, що в 1,8 раза більше показника 2006 року. Показник EBITDA у минулому році зріс із 49 млн грн до 132,5 млн грн. Також у 1,6 разів збільшився загальний обсяг інвестицій – із 130,1 млн грн до 206,8 млн грн.
У поточному році компанія продовжує темпи зростання як за рахунок самостійного виходу в регіони, так і за рахунок придбання їхніх операторів. За I півріччя 2008 року валовий дохід «Датагруп» (без ПДВ) становив 169,75 млн грн, що перевищує відповідний показник за аналогічний період 2007 року в 1,4 раза (на 44 %). Загалом, у загальній структурі корпоративні (оптові) клієнти приносять 65 % доходу, решта – кінцеві споживачі. За словами генерального директора «Датагруп» Олександра Данченка, три роки поспіль розвиток інфраструктури для надання сервісів кінцевим споживачам субсидується за рахунок доходів, отриманих від корпоративних (оптових) клієнтів. Нагадаємо, що тоді це співвідношення мало такий вигляд: 95 % на 5 % відповідно. За планами компанії – до 2010 року довести співвідношення до 50 % на 50 %, що відповідатиме світовим тенденціям.
Стратегії і ринки
Головним пріоритетом компанії на сьогодні залишається розвиток широкосмугового доступу до Інтернету (ШДІ) і надання сервісів кінцевим абонентам (роздрібний напрямок бізнесу). Оператор планує до кінця 2009 року втричі збільшити кількість абонентів ШДІ – із нинішніх 18 тис. до 54 тис. осіб. О. Данченко запевнив, що для цього розроблено маркетингову стратегію просування відповідних сервісів, яка дозволить найближчим часом оператору увійти у трійку лідерів вітчизняного ринку. Водночас, у корпоративному сегменті цього ринку оператор охоплює 35 % ринку.
Також оператор не зменшує темпи зростання на ринку супутникового зв’язку для оптових клієнтів. Так, у поточному році «Датагруп» установив 700 VSAT-станцій і наразі в мережі оператора працює 6,6 тис. станцій. Загалом до кінця 2008 року працюватиме понад 7 тис. станцій.
Ключовими клієнтами послуг супутникового зв’язку компанії є банки, ISP-компанії, енергокомпанії, державні організації – не тільки вітчизняні, але й міжнародні структури.
Продовжуючи стратегію виходу в регіони, компанія придбала кримського оператора фіксованого зв’язку «Комсервіс» (Симферополь), який надає послуги фіксованого зв’язку в місті розташування та Феодосії. Задіяний номерний ресурс цього оператора становить 2,9 тис. номерів. За словами О. Данченка, такий крок повністю відповідає стратегії розвитку компанії в плані виходу на регіональні телекомунікаційні ринки країни із роздрібними послугами. «Ми вважаємо придбання «Комсервісу» стартовим майданчиком для подальшого регіонального розвитку», – наголосив О. Данченко. У планах компанії – розвиток бізнесу у Симферополі, Феодосії та Євпаторії. Загалом до кінця цього року «Датагруп» планує самостійно (не за рахунок придбання) вийти на ринки Полтави, Львова та Івано-Франківська.
За підсумками поточного року, загальний номерний ресурс, виділений НКРЗ компанії в цілому по Україні становить 201,4 тис. номерів. Номерний ресурс, виділений у телефонній мережі загального користування, дорівнює 129 тис. номерів. Загальна кількість абонентів (кінцевих користувачів послуг) «Датагруп» наразі досягла 85,3 тис. клієнтів. Плани оператора досить амбіційні – за 3–5 років набрати 600–700 тис. нових фіксованих абонентів.
Розвиток інфраструктури
Швидкий розвиток компанії та нарощування абонентів неможливо реалізувати без базової технічної інфраструктури – магістральної мережі, яку компанія побудувала і наразі вона повністю готова до надання послуг широкосмугового доступу до Мережі. Фактично завершена модернізація власної магістральної DWDM-мережі, що дозволило збільшити ємність міжміських волоконно-оптичних каналів із 2,5 Гбіт до 10 Гбіт. Нагадаємо, що в квітні цього року «Датагруп» завершила модернізацію ділянки мережі під назвою «Східне кільце». Воно складається із трьох гілок та волоконно-оптичної магістралі, яка об’єднує 12 міст, серед яких Київ, Донецьк, Дніпропетровськ, Кривий Ріг, Луганськ, Черкаси. Загальна довжина магістральної ВОЛЗ у всіх регіонах становить 11,5 тис. км, довжина міжміської ВОЛЗ – понад 2 тис. км.
Крім того, компанія розпочала модернізацію ділянки DWDM-мережі «Західне кільце» і планує до жовтня її завершити. Це дозволить поступово збільшити ємність каналів до 10 Гбіт. Таким чином проводились роботи з модернізації каналоутворюючого DWDM-обладнання Сisco, а також Alcatel MPLS-роутерів. «Західне кільце» охоплює такі міста, як Луцьк, Львів, Хмельницький, Вінниця та Ужгород. У планах на наступний рік – «апгрейд» до 20 Гбіт.
Водночас «Датагруп» відзвітувала про успішну реалізацію проекту побудови власної національної мережі безпроводового доступу на основі технологій CorDECT (на частоті 1,8 ГГц), WipLL (1,5 ГГц), OFDM (1,5 ГГц). За словами О. Данченка, це єдина в Україні мережа такого масштабу. Наразі введено в дію 116 базових станцій у 15 містах країни: Києві, Донецьку, Дніпропетровську, Запоріжжі, Харкові, Миколаєві, Херсоні, Одесі, Бердянську, Львові, Рівному, Хмельницькому, Тернополі, Черкасах та Євпаторії.
Абонентська база її клієнтів становить понад 5 тис. осіб, які користуються послугами телефонії та широкосмугового доступу до Інтернету. О. Данченко відзначив, що найбільший попит відповідні послуги мають у Харкові. Варто зауважити, що у подальшому оператор планує розвивати безпроводову мережу, але не розглядає її як окремий проект, а лише як частину мережі доступу. «Як окремий проект відповідна частина мережі не окупиться», – підсумував О. Данченко.
Таким чином, наразі «Датагруп» надає повний спектр послуг зв’язку кінцевим споживачам у 19 містах країни.

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *