Спільною мовою

 | 09.49

За даними дослідження Alcatel-Lucent, близько 30 % співробітників середньостатистичної компанії сьогодні мають по п’ять (або й більше) засобів комунікацій. Дослідження Microsoft говорять, що сучасний співробітник щоденно отримує близько 100 повідомлень на різні пристрої (електронна пошта, телефонні дзвінки, SMS). На перемикання між цими джерелами інформації він витрачає близько 40 хвилин на тиждень. За результатами іншого дослідження Microsoft, 25 % співробітників, які працюють із інформацією, щороку витрачають майже три повних робочих дні на безуспішні спроби додзвонитися комусь.
Багато сучасних компаній і підприємств ладні позбутися ізольованих комунікаційних систем, що дозволить підняти ефективність роботи співробітників, а значить – і прибутковість бізнесу.
Складові системи
Через відсутність чіткого визначення уніфікованих комунікацій для їх узагальненого опису зазвичай обмежуються перерахуванням основних ознак UC-систем. За даними дослідницької компанії Infonetics Research, це підтримка різних способів зв’язку і видів повідомлень (телефонія, електронна пошта, служби обміну повідомленнями, відеоконференц-зв’язок та ін.) в універсальному комунікаторі з функцією контролю присутності. Основна ідея уніфікованих комунікацій – можливість двом або більше особам у будь-який момент часу встановити мультимедійне з’єднання з першої спроби незалежно від типу використовуваного ними засобу зв’язку або середовища взаємодії.
Серед найбільш затребуваних на сьогодні додатків для UC-систем виділяють:
• контроль присутності – використовуючи динамічну інформацію, дозволяє відслідковувати стан абонентів у єдиному списку контактів і вибирати найбільш зручний спосіб зв’язку з ними;
• IP-телефонію – охоплює повний набір телефонних послуг, реалізованих за допомогою VoIP;
• мобільний доступ – забезпечує маршрутизацію викликів на пристрій, за допомогою якого найзручніше розмовляти в конкретний момент (наприклад, офісний, домашній або мобільний телефон), що дозволяє абонентові використовувати один номер телефона для всіх вхідних дзвінків;
• універсальна поштова скринька (для всіх видів повідомлень);
• відео-, аудіо- і веб-конференції – використовуються для проведення нарад, спільної роботи з документами, презентацій, дистанційного навчання тощо;
• програмний телефон – спеціалізовані програми, що дозволяють установлювати голосовий, а іноді й відеозв’язок;
• голосовий доступ – забезпечує доступ через різні комунікаційні пристрої до голосових, факсимільних повідомлень і електронної пошти.
Команда конкурентів
Мабуть, у цій сфері найбільших успіхів досягла корпорація Microsoft, яка оголосила про свій вихід на ринок Unified Communications близько двох років тому. Зараз програма сумісності з UC-рішеннями корпорації охоплює практично всіх провідних телеком-гравців, які разом контролюють понад 90 % ринку. Серед них Avaya, Cisco, Ericsson, Mitel, NEC, Nortel, Siemens і низка інших компаній. Але ступінь інтеграції Microsoft зі своїми партнерами-конкурентами різний. Зараз найбільш тісно корпорація співпрацює з Avaya і Nortel. Серед інших об’єднань варто відзначити оголошений приблизно рік тому розширений альянс IBM і Cisco задля об’єднання рішень підтримки уніфікованих комунікацій. Цікава також угода компаній Avaya і Google, метою якої є інтеграція інтелектуальних комунікацій Avaya і веб-сервісів Google Apps.
Нинішні досягнення
Наразі коло компаній, які перебувають на перших ролях у сегменті Unified Communications, уже досить чітко визначилось.
Microsoft почала активно просувати свою UC-продукцію в 2005 році. Зміст UC-концепції, запропонованої нею, полягає у створенні якогось центру, що дозволяє не уніфіковувати, а саме об’єднувати всі типи комунікацій і способи обробки інформації у компанії.
Основними продуктами, що складають платформу Unified Communications від Microsoft, є Microsoft Office Communications Server (OCS) 2007, Microsoft Exchange Server 2007, Microsoft Office Communicator 2007, Microsoft Office Live Meeting. Останнє рішення для проведення нарад і конференцій являє собою інтерактивний веб-простір, де користувачі можуть спільно працювати з файлами, передавати потокові аудіо- і відеодані й тісно взаємодіяти один з одним.
Компанія Nortel активно використовує ідею «гіперпідключеності», ставлячи перед собою завдання зі спрощення процесів управління зв’язком і зменшення складності використання великої кількості пристроїв. Флагманським UC-продуктом компанії є Nortel Communication Server (CS) 1000 – платформа на базі сервера управління викликами, розподілена по локальній і територіальній обчислювальній IP-мережі й призначена для вирішення завдань IP-телефонії підприємства будь-якого розміру. Nortel Multimedia Communication Server (MCS) 5100 – це мультимедійне рішення для корпоративних клієнтів, що забезпечує передачу аудіо- і відеовикликів, конференц-зв’язок, передачу миттєвих текстових повідомлень і файлів, спільну роботу користувачів над документами, персональну маршрутизацію викликів і зворотні виклики.
Nortel при розробці нових UC-рішень проповідує активну партнерську політику, у першу чергу з Microsoft. Результатом такого союзу провідних виробників мережного обладнання і ПЗ уже стала низка спільних продуктів. Успішний досвід випуску спільних продуктів є в Nortel і з компанією IBM.
Alcatel-Lucent нещодавно вивела на ринок програмне рішення My Instant Communicator, яке тісно інтегрується з функціональністю бізнес-телефонії, доступної на платформі IP-АТС Alcatel-Lucent OmniPCX. Новинка поєднує у собі телефонію, голосову і електронну пошту, факс, сервіси колективної роботи (обмін миттєвими повідомленнями і відеозв’язок), функцію «єдиного номера» за рахунок маршрутизації і фільтрації викликів, а також функцію «присутності», реалізовану за допомогою телефонії і миттєвих повідомлень.
Фахівці Cisco про уніфікацію комунікацій заговорили одними з перших на ринку. Набір рішень Cisco, що входять у сімейство Unified Communications, надзвичайно широкий. Клієнти для уніфікованих комунікацій реалізують низку функцій, взаємодіючи в мережі з ПЗ Cisco для обробки викликів. Cisco IP Communicator реалізує функції програмного телефона, Cisco Unified Video Advantage дозволяє робити і приймати відеовиклики за допомогою апаратного та програмного IP-телефона, а Cisco Unified Personal Communicator забезпечує уніфікований доступ до додатків для передачі голосу, відео, контролю присутності і організації веб-конференцій. Модельний ряд продуктів Cisco Unity пропонує опції обміну голосовими або інтегрованими повідомленнями. Багатофункціональні рішення Cisco для організації конференцій поєднують у собі можливості для організації голосових і веб-конференцій (Cisco Unified MeetingPlace) і відеоконференцій (Cisco Unified Videoconferencing). Розробка Cisco TelePresence надає засоби для проведення нарад за допомогою мережі в режимі реального часу.
Компанія Avaya, як і інші виробники мережного обладнання (Nortel, Cisco, Alcatel-Lucent), прийшла на UC-ринок через IP-телефонію шляхом розширення лінійки своїх продуктів внаслідок ПЗ. Серед її рішень привертає увагу нещодавно анонсований Avaya one-X Communicator – настільний додаток, що забезпечує через єдиний інтерфейс доступ користувачів до різних послуг корпоративного зв’язку (голосова і електронна пошта, телефонія, миттєві повідомлення, відеоконференції). Пакет Avaya Unified Communications for Teleworkers and for Mobile Workers забезпечує зв’язок територіально віддалених і мобільних співробітників із центральним офісом. Уніфіковані продукти компанії забезпечують інтеграцію інструментів для обміну голосовими повідомленнями і комунікації з Microsoft Outlook і IBM Lotus Notes. Разом з компанією Nokia було розроблене рішення Avaya one-X Mobile, що забезпечує інтеграцію фіксованого та мобільного зв’язку, з компаніями Microsoft і IBM – рішення Avaya Intelligent Presence.
Стратегії у дії
Фахівці Gartner у списку десятки перспективних технологій і тенденцій, що є, на їхню думку, стратегічно важливими для більшості підприємств і організацій в 2008 році, уніфікованим комунікаціям віддали почесне друге місце. Крім того, як вважають аналітики, до 2010 року 40 % компаній (щоправда, лише тільки на Заході) уже перейдуть від розрізнених телефонних мереж і мереж передачі даних до єдиної уніфікованої мережі. А це значить, що Unified Communications от-от повинні завершити відведену їм аналітиками Gartner стадію раннього розвитку. Цим переломним моментом і може стати саме 2008 рік.
Чи затребувані уніфіковані комунікації в Україні? На це запитання однозначної відповіді немає. Погляди учасників ринку на цю проблему ілюструють висловлення представників компаній «Майкрософт Україна», Alcatel-Lucent, Avaya.
Іван Шестаков,
менеджер із продуктового маркетингу компанії «Майкрософт Україна»
Думки з приводу
Зараз ми не бачимо складнощів або перешкод на шляху розвитку об’єднаних комунікацій в Україні. Бізнес у нашій країні, як і в усьому світі, стає глобальнішим і мобільнішим. Дедалі більша кількість керівників українських компаній усвідомлює важливість оптимізації своєї бізнес-інфраструктури. Тому зростає потреба в потужних і гнучких засобах корпоративної комунікації і спільної роботи.
Уже зараз чимало українських компаній оптимізують свою бізнес-інфраструктуру за допомогою впровадження рішень уніфікованих комунікацій і їх кількість з кожним роком зростає експоненціально. Адже зручні та швидкі комунікації, а також потужні засоби спільної роботи, доступні з будь-якого місця і з різних пристроїв, допомагають істотно збільшити ефективність роботи співробітників і швидкість прийняття рішень, зменшуючи разом з тим витрати на відрядження й підтримку ІТ.
Якщо компанія має кілька офісів (у різних містах або навіть країнах) або ж її співробітники часто працюють поза офісом, якщо бізнес залежить від обміну інформацією і швидкості прийняття рішень, то ця компанія має потребу у впровадженні платформи Unified Communications.
Думки з приводу
Олексій ПерекатОв,
голова представництва Avaya в Україні

Точне визначення уніфікованим комунікаціям давати на візьмуся, але можу сказати, що під Unified Communications звичайно мається на увазі пакет рішень. Він розроблений з урахуванням сучасних тенденцій глобалізації та віртуалізації бізнесу, що для територіально рознесених компаній, віддалених співробітників і філій забезпечує задоволення найбільш істотних потреб у сфері комунікацій, поліпшує взаємодію усередині компанії, а також робить бізнес більш рентабельним, орієнтованим на клієнтів. Інакше кажучи, такий пакет рішень забезпечує уніфікований (тобто однаковий) доступ до будь-яких видів комунікацій (голос, факс, голосова та електронна пошта, Інтернет, аудіоконференція тощо) для всіх співробітників незалежно від їх місцезнаходження (в офісі, будинку, у відпустці та ін.), способу чи засобів комунікації.
Як відомо, ідея повинна спочатку полонити думки, а потім уже реалізуватися на робочих місцях співробітників. Зараз ми перебуваємо в тій стадії, коли фахівці приймають для себе рішення, у якому виді і якою мірою можна дозволити ідеї уніфікованих комунікацій полонити наш розум і оселитися в офісах. У цьому і є основні ознаки того, що компанія має потребу в UC.
Очевидно, що навіть найпростіші UC-рішення вигідні і пересічним співробітникам, і керівництву. Уже сьогодні багато рішень, які входять до UC, успішно продаються і впроваджуються в Україні, і той, хто раніше зрозуміє їх користь, одержить конкурентну перевагу на ринку.
Думки з приводу
Олексій Орап,
керівник департаменту корпоративних рішень Alcatel-Lucent в Україні

Компанія Gartner розмістила Unified Communications у десятці стратегічних технологій 2008 року, що, безумовно, свідчить про глобальний інтерес і важливість цієї технології як для постачальників рішень, так і для корпоративних замовників. Ринок UC в Україні активно розвиватиметься, завдяки популяризації самої концепції уніфікованих комунікацій ці рішення будуть усе більше затребуваними замовниками.
Думаю, що основна проблема, яка перешкоджає активній популяризації UC в Україні – відсутність у замовників чіткого розуміння того, яким чином впровадження цих рішень може принести відчутну користь бізнесу. Тому завдання постачальників рішень і інтеграторів – створювати й пропагувати бізнес-кейси, які наочно пояснюють переваги впровадження UC (бажано виражені у фінансових показниках), а завдання ІТ-керівників – уміти донести цю інформацію до топ-менеджменту і власників бізнесу.
До впровадження уніфікованих комунікацій впритул підійшли компанії, у яких висока потреба в збільшенні ефективності взаємодії співробітників, у першу чергу більші організації зі складними бізнес-процесами. Велика кількість співробітників, орієнтованість на проектний стиль ведення бізнесу, коли люди об’єднуються у робочі групи для вирішення тих або інших завдань, територіальна рознесеність офісів і зростаюча кількість мобільних працівників – ознаки того, що впровадження UC у компанії зробить спілкування співробітників швидшим та ефективнішим.

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *