НКРЗІ хоче спростити Порядок надання послуги MNP, що тільки збільшить ризики кібер-злочинів

 | 17.00

Лоток для SIM-карты Задняя панель Nokia 6.1

Представники Київстар поділилися інформацією про можливі ризики від введення спрощеної процедури MNP (перенесення номера до іншого оператора).

Послуга MNP доступна українцям з травня 2019 р. З того часу нею скористалося  110 тисяч абонентів, тобто, менше 0,1%  ринку. Чинна процедура відповідає світовим практикам, коли абонент, який хоче змінити оператора, має підтвердити, що він реальний власник телефонного номера.

Тепер НКРЗІ хоче спростити Порядок надання послуги MNP. Одним з пунктів пропонується впровадження принципу «єдиного вікна». Передбачається виключення необхідності реєстрації абонентів, які планують переносити номери, у оператора-донора, що обслуговує номер та знає історію його використання. З одного боку це пришвидшить процедуру переходу. А з іншого – створює величезний ризик викрадення номеру абонента та може призвести до сплеску нового виду шахрайства.

Жодна країна світу не запровадила принципу єдиного вікна для знеособлених абонентів. Він може працювати лише там, де всі абоненті є зареєстрованими у встановленому порядку. В Україні ж майже 90% абонентів – знеособлені, тобто не мають ні договору з телеком оператором, ні зареєстрованого на паспорт телефонного номера.  При цьому, за даними ЄМА, Україна за своїми цифрами кіберзлочинів з викраденням SIM-карти входить до трійки «найпопулярніших». 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *