IAB Hackaton – знайдено перші ідеї для телебачення майбутнього

 | 02.52

36 годин поспіль тривав перший хакатон Незалежної асоціації телерадіомовників IAB Hackaton Broadcast LAB, який відбувся у Києві. Його метою було знайти сучасні, мультимедійні рішення для розвитку телекомунікаційного ринку України.

IAB Hackaton-NAM-01

Учасники IAB Hackaton – програмісти, дизайнери, веб-розробники, журналісти – створювали рішення у таких напрямах: крос-медійність (ефір-діджитал, конвергенція), інтерактивність (інструменти та/чи мобільні додатки для залучення аудиторії), паралельне споживання (секонд-скрін, радіо + мобайл), оперативність (громадська журналістика, юзердженерейтед контент), краудфандинг (адаптивний інструмент для збору коштів на соціальні проекти), інструменти та рішення для аналітики споживання контенту.

IAB Hackaton-NAM-02

Виконавчий директор Незалежної асоціації телерадіомовників Катерина М’ясникова переконана, у медіа середовищі існує незаповнена ніша у впровадженні технологій та реалізації сучасних конвергентних рішень. Не бажаючи стояти осторонь, НАМ активніше долучається до  пошуку інновацій в медіасфері. «Ми ставимо перед собою ціль сприяти впровадженню нових ідей, трендів та рішень в індустрію, в життя наших членів і усіх незалежних мовників. Формат хакатону ми вибрали не випадково, адже у ньому народжуються нові технологічні ідеї. Що власне й трапилося – ми знайшли їх, і реалізуючи ці проекти, допоможемо нашим членам та мовникам робити кращий продукт і монетизувати його», – розповіла Катерина М’ясникова.

IAB Hackaton-NAM-03

Результатом двох днів хакатону стала робота шести команд. Усі проекти оцінювалися журі за такими критеріями: користь (які проблеми з якого напряму проект вирішує), адаптивність, реалізація (з технічної точки зору та з позиції користувача – локальних ЗМІ та споживачів), унікальність, інноваційність.

Перемогу в першому IAB Hackathon здобули одразу два стартапи. Перший з них – ReAgent переміг з ідеєю сервісу для стрімингу подій в режимі онлайн з переліком додаткових функцій. За словами координатора проекту, Катерини Домченко, ReAgent – це ініціатива, мета якої підвищити соціальну активність населення, протидіяти інформаційній пропаганді та розвивати громадянську журналістику: «Найбільшим нашим очікуванням було – отримання фідбеку від медійників, від тих, хто працює у цій сфері. Ми отримали перемогу і, що не менше цінно – можливість співпрацювати із людьми, які задають тренди в інформаційному просторі».

IAB Hackaton-NAM-04

Другий проект-переможець із робочою назвою TVstyle – платформа, на якій глядач зможе ознайомитися, у що був одягнутий ведучий тієї чи іншої програми, чи серіалу національних та регіональних телеканалів, та відразу придбати запропонований комплект. Як розповідає координатор проекту Юліана Немисська, на хакатон команда прийшла вже з готовою ідеєю, але як інтегрувати її в телевізійну сферу, зрозуміла вже у процесі його обговорення: «Після спілкування із менторами я зрозуміла, що мій проект можна реалізувати через медіа, зокрема відео контент. Наша платформа може бути корисною як каналам, так і спонсорам».

IAB Hackaton-NAM_05

«Ми обрали два проекти з якими спільно будемо обговорювати умови співпраці. Один з них отримає з нашою допомогою можливість створити «пілот» і після цього – повну версію сервісу. З іншою командою ми доопрацюємо ідею, яка потребує більш міцної бізнес-моделі, більш зрозумілої системи співпраці з телекомпаніями», – прокоментувала вибір переможців Катерина М’ясникова.

Впродовж двох днів із командами хакатону працювали ментори з досвідом у медіа, digital, рекламі та прогресивних мультимедійних проектах:

  • Євген Кудрявченко – Директор Vintage Web Production;
  • Дмитро Лиховій – CEO Digital PlusOne;
  • Іван Федоров – New Business Director AdMixer;
  • Костянтин Кузнєцов – Director, Strategic Planning Reklamaster;
  • Богдан Гелета – iOS Developer;
  • Максим Пилипенко – Head Digital Communications Team Vodafone Ukraine;
  • Тетяна Катрич – керівник AGAMA communications, Media Direction|OMD;
  • Любов Короп – виконувач обов’язків генерального директора Чорноморської ТРК;
  • Катерина М’ясникова – виконавчий директор Незалежної асоціації телерадіомовників.

IAB Hackaton-NAM-06

Один з менторів, Дмитро Лиховий (PlusOne) переконаний, що такі події, як хакатон, дають можливість в концентрованому стресовому режимі отримати максимальний ККД: «Витратити 36 годин, завантажитися в атмосферу тотального інтелектуального змагання, жертвуючи вихідними, – це показник характеру та прагнення».

За словами Дмитра Лихового, сьогодні медіа не просто потребують, а відверто вимагають нових рішень: «Інформації стає дуже багато, і нам важливо розвивати культуру її споживання. Користувач еволюціонує разом з технологіями і його очікування ростуть ще швидше. Завдання сучасних ЗМІ – зрозуміти, як грати за новими правилами, а ще краще – створювати їх. Власне, це й було одне із завдань хакатону».

IAB Hackaton-NAM-07

Євген Кудрявченко – про мотиви своєї участі, як ментора: «У Vintage Web Production великий досвід роботи з медіакомпаніями.  Ми знаємо проблеми телевізійників і можливості тих, хто працює у digіtal. Саме тому я  погодився взяти участь у хакатоні, щоб поділитися своїм досвідом та бути корисним учасникам. Я переконаний, подібні ініціативи та експерименти критично необхідні нашим медіа, якщо вони із розвитком технологій не хочуть залишитися в минулому столітті».

IAB Hackathon відбувся 14–15 травня у Києві, у межах Українського медійного проекту «У-Медіа», що здійснює Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), а також за підтримки Шведської агенції з міжнародного розвитку (SIDA). Спеціальний партнер хакатону – Reklamaster. Партнери – Vodafone, AdMixer, DreamKyiv. Інформаційні партнери – «Детектор медіа», Гурт, Sostav, Mediasat, Чорноморська ТРК.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *