В щорічних звітах Google про найпопулярніші запити найчастіше топ з них зроблені російською мовою, так було і у минулий рік. Проте за даними Serpstat — платформи для пошукового маркетингу, після 24 лютого картина дещо змінилася.
Команда Serpstat перевірила декілька пошукових запитів за частотністю:
- купити ліки онлайн — купить лекарства онлайн
- відстежити посилку — отследить посылку
- дивитись футбол — смотреть футбол
- курси англійської мови — курсы английского языка
- новини — новости
- перекладач — переводчик
- нова пошта — новая почта
- рецепти — рецепты
До початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, 75% запитів були російською мовою. Наразі ж чисельність запитів українською мовою збільшилася до 35%, а російською відповідно зменшилась до 65%.
Веб-сторінки українською мовою й значно переважають за кількістю російськомовний контент, російськомовні джерела все ж ранжуються за запитами українською у видачі. Проте, позиції цих сайтів зазвичай досить низькі, в ТОП-10 — здебільшого україномовні ресурси.
Тенденції свідчать про те, що попит на україномовний контент зростатиме, SEO спеціалісти оптимізуватимуть сайти до вимог пошукових систем з огляду на мовні вподобання, а лідери думок більше транслюватимуть свої твердження українською.
Детальніше про дослідження та тренди пошуку після початку війни читайте в статті.