«Кімнатні» рішення

 | 14.05

Якщо в попередні роки оператори переважно прагнули розвивати радіопокриття «ушир», то зараз настав час забезпечити підвищення якості зв’язку та приділити увагу його доступності в сучасних будинках. Навіть на підземних стоянках, верхніх поверхах хмарочосів або в їхніх екранованих закутках (адже проникненню сигналу може перешкоджати, приміром, покриття будівель металом). Тож, за словами фахівців компанії «Техносерв Україна», захід був присвячений рішенням для боротьби з «чорними дірами» у мережах (у важкодоступних приміщеннях, зокрема).

Нагадаємо, що ця компанія працює на теренах СНД уже 15 років (оборот – понад $1 млрд), в Україні присутня два роки. На вітчизняному ринку компанія минулого року зафіксувала 400 % збільшення обороту, у першому півріччі 2008 року – плюс 500 % порівняно з аналогічним періодом 2007 року. Більшість її проектів в Україні пов’язані з будівництвом корпоративних мереж, мереж широкосмугового доступу, транспортних пакетних мереж передачі голосу, даних і відео. Загалом системна інтеграція становить 80,7 % у структурі бізнесу компанії. За словами комерційного директора «Техносерв А/С» Олега Лисого, в Україні половина її клієнтів – оператори телекомунікацій.

Світові інновації – Україні

Учасники семінару так сформулювали непросте (особливо для використання високих частот) завдання, яке стоїть перед сучасними системними інтеграторами: внести сигнал у будівлю і правильно розподілити його по всіх її поверхах. Тож організатори заходу зібрали солідний пул закордонних фахівців, доповіді яких були присвячені новітнім розробкам для вирішення вищезгаданої проблеми. Вони охоплювали як звичні для операторів мобільного зв’язку репітери (виробник – Cellvine), так і інноваційні рішення компанії Zinwavе (www.zinwave.com). Зазначимо, що продукція компанії Cellvine може обслуговувати кілька операторів одночасно, а її новітні модеми вміють «читати мережу» (тобто зчитувати її характеристики), підключаючись до неї. Загалом розробки Cellvine дають можливість продовжувати розмову по мобільному, входячи до будівлі, спускаючись на підземну стоянку, перебуваючи на природі або на морі. До того ж, нагадали представники компанії, встановлення репітера є вдесятеро дешевшим, ніж інсталяція базової станції, а сам репітер удвічі дешевший за BTS.

Родзинкою доповіді компанії RFS було таке пасивне обладнання, як випромінюючі кабелі, а також великий спектр проектів, реалізованих для метрополітенів. Загалом ця компанія спеціалізується на антенно-фідерному обладнанні, складаючи портфель рішень за принципом «конструктора Lego».

Компанія Ip.access, поділилася досвідом роботи в сегменті піко- і фемтостільникового обладнання, який бурхливо розвивається у світі. Адже, на думку аналітиків агентства Analisys, застосовуючи фемтостільники і пікостільники, оператори зможуть пропонувати сервіси, аналогічні доступним через телефони, здатні працювати в стільникових мережах і мережах WLAN. Але для користування ними досить звичайного стільникового телефона, до того ж ці рішення забезпечують «бесшовність» зв’язку як усередині, так і поза приміщеннями.

На думку фахівців Ip.access, пікостільникові базові станції не тільки дають можливість усунути «головний біль босів» – світову проблему доступності зв’язку для топ-менеджменту, який найчастіше розміщує свої кабінети на верхніх поверхах будівель. Такі більш дешеві й менш габаритні пристрої також можуть розвантажувати традиційні макро-стільники (останні, як правило, забезпечують радіопокриття з нижніх поверхів будівель до якоїсь «мертвої точки») у години пікового навантаження, одночасно підвищуючи якість зв’язку.

Це чарівне слово DAS

В основі розподільних антенних систем (DAS) від Zinwavе – результати наукових досліджень, які здійснювалися в Кембріджському університеті (Велика Британія). Відзначимо, що продукти Zinwavе, які охоплюють діапазон 136–2700 МГц, дають можливість уже на етапі будівництва сучасних будівель закласти можливість одночасного забезпечення людей, які перебувають у них, радіопокриттям різноманітними технологіями зв’язку. Йдеться як про нинішні GSM, CDMA, TDM, Wi-Fi, TETRA, так і перспективні WiMAX, LTE тощо. Більше того, доступним стає й майбутній «переїзд» відомих технологій у нові діапазони частот (UMTS-900 у Європі й безпроводовий зв’язок у діапазоні 700 МГц у США).

Компанія MobileAccess (www.mobileaccess.com), чиїм устаткуванням користуються Білий дім і Сенат США, київський готель Hyatt-Regency і бізнес-центр «Донецьк-Сіті», а також безліч стадіонів у світі, наголошувала на універсальності DAS-архітектури для будинків. За даними її досліджень, у період до 2013 року цей сегмент ринку телекомунікаціного обладнання розвиватиметься з показником щорічного зростання – CAGR – на рівні 25,6 %. При цьому світові доходи повинні досягти $14,6 млрд на рік. Загалом такі активні рішення, як DAS, дають рівномірне покриття, можливість нарощування кількості сервісів, наголошували фахівці. Треба тільки зняти радіосигнал із зовнішньої підстанції, «конвертувати його в оптику» і розподілити по будівлі. При цьому наголошувалося на можливості створення для великих будівель багатооператорських рішень на замовлення – адже пропонована компанією «оптична труба» завжди є більш ємною, ніж будь-яка операторська.

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *