Life:) – напрями атаки

 | 14.14

Стверджують, що досягти першості легше, ніж її втримати. Однак навряд чи це стосується сфери мобільного зв’язку, де обсяг абонентської бази сам виступає потужним засобом збільшення кількості абонентів. Тому операторам, які з самого початку не зайняли лідерських позицій, складно надолужувати втрачений час. Саме тому цей сегмент найцікавіший, оскільки гравці другого ешелону змушені відшукувати нестандартні та «несиметричні» маркетингові механізми, щоб зламати замкнене коло перебування у затінку лідерів.

Стратегія сьогоднішньої риночної атаки life🙂 за укріплення своїх позицій має кілька напрямів. Перший з них – це пошук нових ніш, де ще залишилися не охоплені увагою українських мобільних операторів платіжоспроможні абоненти. Другий – це корпоративний сегмент, де зосереджені найвигідніші клієнти с огляду на обсяги їх щомісячних витрат. Третій напрям маркетингової активності – це впровадження нових послуг широкосмугового доступу. І, звичайно, робота в масовому сегменті з найбільшим обігом коштів.

Нові ніші

Хіба ще є «неохоплені» платіжоспроможні українські абоненти, якщо проникнення вітчизняного мобільного далеко обігнало кількість населення? «Є, – стверджує Головний виконавчий директор life🙂 Тансу Єен, – і шукати їх слід за кордоном!». 19 листопада оголошено про запуск у другому кварталі 2008 року віртуального оператора під брендом life🙂 в Італії. Працювати він буде на мережі італійського оператора 3 Italy та буде розрахований на українців, що проживають в цій країні. Їх там близько 200 тис., і майже всі вони підтримують тісні стосунки зі своїми сім’ями на батьківщині. Life🙂 запропонує їм доступні тарифи на дзвінки між Україною та Італією (аж до нульового), обслуговування рідною мовою через український колл-центр, український контент та новини, а також переказ коштів по балансу.

Українським користувачам уже знайома специфіка роботи віртуальних операторів – згадаємо хоча б «Приват-мобайл». Доля цього проекту також відома. Але треба зауважити, що найуспішнішими з існуючих та запланованих 360 мереж віртуальних операторів по всьому світі є саме етнічні проекти. Причому один з них орієнтований також на українців, що проживають в Португалії. Щоправда, це не сумісний, а суто португальський проект.

Додаткові шанси на успішність нової ініціативи life🙂 додає також специфіка італійського партнера, на мережі якого буде здійснюватись обслуговування клієнтів. Компанія 3 Italy є третім за абонентською базою оператором Італії, але першим за кількістю UMTSклієнтів. 3G-мережа оператора запрацювала ще в 2003 році.

Звичайно, нові ніші вишукуються також і всередині України. Але з відомих причин, можливості для майбутніх підключень сьогодні лежать переважно лише в площині школярів та пенсіонерів.

Корпоративний сегмент

Порівняно з загальним рівнем проникнення мобільного зв’язку (близько 120 % номінальне та 67 % реальне), цей показник на корпоративному ринку відносно невеликий – всього 55 %. Це означає, що на сьогодні ще залишились суттєві резерви переходу абонентів на корпоративні пакети.

Зважаючи на це, life🙂 пропонує корпоративним абонентам кілька специфічних сервісів, орієнтованих переважно на невеликі та середні компанії. На початку грудня клієнтам буде доступна програма «Віртуальний офіс» на базі рішення Microsoft Hosted Exchange. В рамках цієї послуги абоненти отримають електронну  пошту, внутрішній портал для документів та web-портал – всі під корпоративним доменним імям. Таким чином корпоративний абонент заощаджує на серверах, програмному забезпеченні, резервному копіюванні, зовнішньому хостингу, боротьбі з вірусами та спамом. Забезпечується синхронізація з ПК та мобільними пристроями різних платформ – Windows Mobile, Symbian та ін. Передбачена абонплата – залежно від набору сервісів від 0 до $15, додатково оплачується трафік. Це нагадує корпоративні послуги на базі Blackberry, але побудовані на відкритій платформі.  

Разом з послугою «Віртуальний офіс» передбачений і інший проект для корпоративних абонентів. У грудні-січні life🙂 запропонує споживачам пакет, що обєднує смартфон Palm Treo 750 з послугою мобільного Інтернету. Пропозиція базується на співробітництві з компанією Palm Europe, що буде локалізувати для українських абонентів свої пристрої на базі платформи Windows Mobile 6.0 Professional.

Широкосмуговий доступ

Компанія life🙂 уже давно намагається вийти на ринок швидкісного бездротового доступу та була одним з піонерів впровадження в Україні технології EDGE та широкосмугових мобільних послуг. Однак для подальшого розвитку в цьому сегменті можливостей технології GSM замало.

Розвиток послуг швидкісного доступу в компанії life🙂 потенційно може відбуватися за трьома напрямами. Перший – отримання ліцензії UMTS та апгрейд існуючої GSM-мережі. Можливості для швидкого апгрейду вже закладені в обладнанні базових станцій life:). Однак на заваді такого шляху стоїть зволікання з розглядом заявки компанії на частоти та послуги UMTS у регулюючому органі. При найкращому для операторів розвитку подій це питання може вирішитися лише наприкінці майбутнього року.

Другий можливий напрям розбудови швидкісного доступу – використання частот в районі 850 МГц, які зараз life🙂 використовує в мережі DAMPS – спадок від DCC. Там зараз обслуговується менш ніж 8 тис. абонентів, і звільнити ці частоти буде досить нескладно. Отримати під них ліцензію на послуги CDMA-2000 також цілком можливо, як це нещодавно зробила компанія МТС з мережею NMT. Однак керівництво life🙂 вважає використання технології CDMA-2000 в українських умовах тупіковим шляхом і воліє використовувати ці частоти у майбутньому, скажімо, для послуг цифрового телебачення чи навіть для передачі їх в оренду іншим операторам.

Третій шлях – це побудова додаткової мережі на базі технології WiMAX. Але розвиток цього напряму також стримується невизначеністю ситуації з НКРЗ, де поряд з заявкою на UMTS чекає свого часу також заявка life🙂 на частоти і використання технології WiMAX (5,4-5,7 ГГц). Тому оператор має наміри партнерства або придбання компанії, яка вже має ліцензію на WiMAX, бажано в низькочастотному діапазоні. І це на сьогодні найбільш реальний шлях.

Що стосується майбутньої внутрішньої конкуренції двох швидкісних бездротових мереж UMTS та WiMAX під єдиним брендом life:), то в компанії не бачать в цьому проблеми. Згідно розрахунків оператора, WiMAX повинно окупитися ще до розгортання UMTS. В найближчі два роки за доходністю перша мережа буде переважати другу. До того ж ці технології передбачають різні схеми використання – WiMAX переважно в офісі, UMTS – в мобільному режимі.

Загалом потенціал українського ринку WiMAX за базовим сценарієм, на який орієнтується оператор, до 2011 року складає 15 % проникнення, а за оптимістичним – 30 %.

Масовий сегмент

За даними українського центра соціальної експертизи, загальний потенціал росту реальної кількості абонентів в Україні складає близько 15 млн осіб, причому 90 % з них – це молодші школярі та дошкільнята, а також люди старше 45 років. Близько 88 % неохоплених мобільним зв’язком громадян проживають у селах та невеликих містах. Загалом це найменш цікаві оператору клієнти. Але для їх залучення, а також для стимулювання переходів абонентів інших операторів впроваджується ряд заходів. Серед них – програма управління досвідом клієнта, яка дозволить індивілізувати роботу з абонентами для максимального їх задовільнення.  

Life🙂 вважає надзвичайно важливим впровадження в Україні європейських принципів взаєморозрахунків між операторами. Згідно з проведеними life🙂 дослідженнями, українські оператори мобільного зв’язку потерпають при таких взаєморозрахунках двічі. По-перше, в Україні найбільше співвідношення між вартістю виходу на фіксовані та на мобільні мережі – 1/2. При тому, що в більшості країн Європи цей показник складає від 1/12 до 1/25. По друге, в Україні відсутнє регулювання вартості виходу на мережі різних операторів в залежності від їх риночної долі, яке є в Євросоюзі. Іншими словами, немає механізму компенсування різного співвідношення кількості виходів на власну та на інші мережі, що зумовлено різним обсягом абонентської бази. Це призводить до того, що в бюджеті невеликих операторів значно збільшується частка витрат на взаєморозрахунки з конкурентами. Вирішення цих питань зробило б ринок мобільного звязку України більш справедливим.

 

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *