Євро-2012: ІКТ оселяються у готелях

 | 12.58

Конференція привернула увагу керівників готелів і начальників їхніх технічних служб, представників сервісних компаній, які спеціалізуються на оснащенні й обслуговуванні об’єктів нерухомості, а також представників преси. Загалом на заході були присутні понад 100 учасників.

З доповідями про шляхи вирішення проблем технічної підготовки готелів України до проведення Євро-2012 виступили провідні виробники й інтегратори спеціалізованого обладнання та ПЗ.

Мережна інфраструктура

Для малих і середніх підприємств (SMB), до категорії яких належить і більша частина вітчизняного готельного бізнесу, одна з найактуальніших проблем – ефективне використання ІТ-бюджету при побудові мережної інфраструктури. Євро-2012 висуває додаткові умови: вибирати рішення доводиться у досить стислі строки; за кількістю надаваних сервісів і якістю рішення повинне відповідати світовим вимогам; вкладені кошти необхідно повернути у найкоротший термін, а витрати на експлуатацію повинні бути мінімальними.

За словами Володимира Букіна, менеджера з роботи з партнерами мережного підрозділу компанії НР, цю проблему покликаний вирішити підрозділ ProCurve Networking компанії. Він займається мережним обладнанням і пропонує безпечні рішення на основі технології plug-and-play для SMB-сектора. Адаптивна мережна інфраструктура ProCurve дозволяє вирішувати будь-які завдання, поставлені готельним бізнесом: доступ до Інтернету і готельних сервісів для постояльців; забезпечення гостьового доступу; проводовий і безпроводовий транспорт для телефонії та інженерних мереж (контроль доступу, відеоспостереження і т.д.). Серед основних конкурентних переваг пропозиції компанії Hewlett-Packard є низька вартість володіння, безкоштовна модернізація ПЗ, безкоштовна довічна гарантія (доки користувач володіє продуктом) і розвинена сервісна структура в Україні.

Системи зв’язку

Європейські готелі основні свої доходи одержують від надання додаткових сервісів користувачеві, а не за рахунок ціни номерів, як це відбувається в переважній більшості українських готелів. Необхідність відповідати міжнародним стандартам у зв’язку із проведенням Євро-2012 ставить український готельний бізнес перед необхідністю впровадження додаткових сервісів і оптимізації роботи обслуговуючого персоналу. Ключову роль у цьому процесі відіграє інформаційно-комунікаційна інфраструктура. Андрій Самійленко, керівник проектів групи консультантів із продажу рішень телефонії департаменту мереж і телекомунікацій компанії «Інком», розповів про досвід компанії з організації сучасних систем зв’язку на базі УАТС.

За його словами, особливістю побудови системи зв’язку для готелів є необхідність використання розширеного функціонала станції (VM, UM, MW, HIVS); необхідність розгортання безпроводової мережі (DECT, Wi-Fi); організація інтерактивних послуг; онлайн-білінг дзвінків; інтеграція зі спеціалізованим готельним ПЗ; можливість організації власного call-центру на базі АТС. Як наслідок – постояльці зможуть користуватися як проводовими, так і безпроводовими телефонами готелю; отримають розширений функціонал АТС, інтерактивний сервіс у номерах, а також можливість на всій території готелю увесь час бути «на зв’язку». З точки зору управління готелем тут з’являються такі можливості: оперативне поселення/виписка постояльців; постійний контроль за станом кімнати; онлайн-білінг; постійна доступність персоналу (завдяки технологіям DECT і Wi-Fi); онлайнове бронювання/контроль зайнятості номерів.

Практика впровадження

Для того, щоб відповідати міжнародним стандартам і успішно конкурувати на ринку України, впровадження нових технологій є необхідним. Зростаючі вимоги до сервісу з боку постояльців зобов’язують готелі надавати такі послуги: ТБ із можливістю вибору програм, доступ до Інтернету, а також телефон. За словами Олеся Черника, директора компанії «Вектор» Київ, система Dynamix Hotel 3Play, яку впроваджує ця компанія, поєднує в собі відразу три технології: IPTV/VOD, Internet і VоIP.

Не менш важливою для постояльців є і безпека проживання. Обладнання Dynamix для контролю та управління дозволяє організовувати низку сервісів, зокрема контроль доступу в приміщення, енергозбереження та відеомоніторинг. Підвищений інтерес присутніх на конференції викликала практика компанії «Вектор» Київ з оптимізації інформаційно-комунікаційних мереж готелів на базі сучасних технологій ADSL, VoIP, Wi-Fi, HomePNA (HomeCNA), HomePlug AV без додаткових інвестицій у кабельне господарство. Компанія, на думку її керівництва, уже здобула значний досвід з організації надання додаткових ІТ-сервісів світового рівня без реструктуризації інформаційно-комунікаційних мереж готелів.

Wi-Fi «під ключ»

Про бізнес-пропозицію Укртелекому щодо установки «під ключ» точок доступу Wi-Fi розповів на заході Андрій Стесін, заступник начальника відділу розвитку послуг національного оператора. За його словами, Wi-Fi Сomplex – це простий спосіб забезпечити готелям додатковий прибуток, не відволікаючись на непрофільні речі. За словами доповідача, після підписання договору про одержання системи Wi-Fi Complex «під ключ» фахівці Укртелекому виконають роботи із проектування, створення, підключення та настроювання мережі. Також компанія забезпечує одержання усіх необхідних дозволів (у тому числі й на радіочастотний ресурс – використовується ліцензія Укртелекому) і цілодобову технічну підтримку.

Завдяки партнерській програмі, Укртелеком зараз має найбільше покриття Wi-Fi-мережі в Україні. І якщо станом на 1 січня 2008 року вона нараховувала 529 точок доступу, то 1 вересня 2008 року – 1280, що відповідає приблизно третині загального покриття Wi-Fi в Україні. Додамо, що 17 % із них установлені в готелях.

Robo User
Web-droid editor

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *